Find The Way..

closer to allah~

6:57 AM
salam..

ini sekadar cartoon 3d utk tatapan semua..
maybe cute but cartoon 3d ini bukan sekadar cartoon..



ia peringatan!!
mereka sedaya upaya mencari allah

kita??
tahu kan...
abis tuh..??!!

*tetapi kenapa masih ego dengan-NYA..

kenapa terus kerap melakukan apa yang dilarangNYA

*udah-udah la tuh sombong dgn NYA..


masakan maut datang baru nak terhegeh-hegeh mohon keampunan??

owh..sorry..time's up kata malaikat

aku...kau..kita...

-sama sahaja kala-

lahir dalam fitrah
sucinya untuk allah

kembalilah selagi ada masa~

*cari dan terus mencari*
Read On 5 comments

take a break will ya

7:51 AM
salam
*entri kali ini buat mereka yang selalu menghilangkan diri-duduk sorang2 dlm bilik tak bertegur sapa w.pon ahli beyt sdr-semate2 nak study-kononnye ini cara aku study..well~

guys!!

oh come on~

stop for a while

from pulling your head off by memorizing notes and all dat kind of stuffs..

so give some space for your body n soul

to have this "REFLEKSOLOGY" of mind

listen to this...
(kitaro's collection)









well..
actually islam lead us with a better way of refleksologies
yup..the one and only DA CONNECTION BETWEEN YOU AND ALLAH
AND DA REMARKABLE HOLY QURAN
AND DA SPIRIT OF DZIKIR...

ANYWAY IS AN OPPURTUNITY FOR YOU TO CHOOSE
BUT..TAKE A BREAK WILL YA..
GRAB DA BEST MOMENT FOR YOU AND ALLAH
MAKE YOUR LIFE BETTER INSTEAD

SO FROM ME..BEST OF LUCK

TIME IS SO PRECIOUS!!

p/s:promo:layarilah ke http://kbaz.net/
lets found out what can we can do..
Read On 2 comments

Kenapa Kita di Uji

4:23 PM
Assalamualaikum wrh wbt..

posting kali ni membawa kpd anda satu refleksi buat diri sendiri yang terkadang-kadang tewas dengan mainan emosi sendiri..sekadar perkongsian untuk transformasi bersama..





kadang-kadang ...bilamana kita dilanda pelbagai ujian dan dugaan hati ini selalu sahaja merintih teronta-ronta... maka akan timbul pelbagai persoalan dibenak hati sanubari kita..risikonya..setanlah bakal mendalangi semua angkara ini..berhati-hatilah.. ;

KENAPA AKU DIUJI ?kenapa pula mesti aku??

أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ*وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ
" Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (saja)mengatakan: "Kami telah beriman," sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta. "

-Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KENAPA AKU TIDAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN ?

كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
" ..... Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. "

-Surah Al-Baqarah ayat 216

KENAPA UJIAN SEBERAT INI ?

لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلا وُسْعَهَا
" Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya."

-Surah Al-Baqarah ayat 286

RASA KECEWA ??frust menonggeng..??!
وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِين
" Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi derajatnya, jika kamu orang-orang yang beriman. "

-Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA HARUS AKU MENGH
ADAPINYA ?

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
" Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beruntung. "
-Surah Al-Imran ayat 200

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ
"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan shalat. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu', "

-Surah Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI ??

إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ
" Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min, diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka ..... "
-Surah At-Taubah ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP ?

فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
" ..... Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakkal. Dia adalah Tuhan yang memiliki 'Arsy yang agung. "

-Surah At-Taubah ayat 129

AKU DAH TAK DAPAT BERTAHAN LAGI !!!!!!!!!!

يَا بَنِيَّ اذْهَبُواْ فَتَحَسَّسُواْ مِن يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلاَ تَيْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ
" ..... dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir. "

-Surah Yusof ayat 87

Semoga segala persoalan dan rintihan yang melanda jiwa dan sanubari kita terubat dengan janji-janji Allah..sesungguhnya kepada ALLAH dan kitab suci Al-Quran lah tempat kita merujuk segala permasalahan.. kerana ialah penawar..... penawar untuk kita...marilah kita kembali kepada Al-Qu! ran..... kembali mengamalkan ajaran yang terkandung sepenuhnya........ semoga Allah memberkati disaat kita diuji bersama kepuasan iman yang dicari-cari..

may allah guides us to find da way out-"da path to ALLAH"
Read On 3 comments

why we choose??

8:29 PM
SALAMZ...

ok ini kondisinya...:

9hb april 2009 -PERTANDINGAN NASYID ASEAN ke2 anjuran kedutaan malaysia
Persediaan??
hari ni baru nak berlatih lagu pertama HEAL DA WORLD-M.J(acapella)
lagu kedua??lagu sdr.tp xsiap2 lagi...WHAATT???er...

so..mintak peminat2 bloggerz nih doakan kami(FETYA)..moga dipermudahkan urusan waktu yg berbaki ini bukan shj dgn ilham dan latihan ttp moga2 hati kami tetap dan thabat di atas jalan wasilah dakwah yg telah kami pilih ini..

kenapa kami pilih jalan ini??
anda mengetahui ant. salah satu asbab kemampuan untuk menghimpunkan manusia adalah dgn muzik..jadi dgn bbrp "persediaan"..bakat(ala kadar je) dan juga kemahuan,kami(FETYA)merasakan ini adalah platform yg terbaik utk kami lalui bg mendapatkan perhatian masyarakat pelajar2 malaysia di mesir khususnya dalam usaha mentajmi' dan mentaakkhi..(utk lebih detail nanti sy citekan lg..)

jadi utk merangkul usaha ini...saya tinggalkan anda dgn sebuah hadith:


ابن عمر –رضي الله عنهما- "المؤمن الذي يخالط الناس ويصبر على أذاهم خير من المؤمن الذي لا يخالط الناس ولا يصبر على أذاهم"، والحديث رواه الترمذي(2507)
mafhumnya : mukmin yang bergaul dengan masyarakat dan bersabar dengan kerenah mereka lebih baik dari mukmin yang tidak bergaul dgn masyarakat dan dan juga tidak bersabar diatas kerenah mereka

huraian hadith :
mukmin yang turun utk masyarakat demi mengajak kpd islam dan kebaikan dan berlapang dada atau sabar dengan cacian dan kerenah mereka LEBIH BAIK daripada mukmin yang duduk bersahaja dan mengasingkan diri daripada masyrakat [w.pon berkemampuan(walau apa shj cara skali uslub-kaedah sekali pon)] DAN TIDAK BERSABAR ataupon cepat MELENTING DAN MENGHUKUM dengan kerenah2 mereka apabila sesekali bersama dengan mereka..

moga-moga mendapat manfaat bersama daripada hadith yg bersifat umum ini tp merangkumi maksud yang luas dan BASAH dalam menjadikan lonjakan kpd para duat supaya terus thabat melaksanakan amal dakwahnya...

manfaatkan segala cetusan idea dan bakat utk ummah.


*jangan tangguh2-istiqomah-sabar-thabat*

*owh ye..xbekesempatan pulak nk update pics wedding qamarul naim hari tuh..so boleh la tgk skit pics2 daipada link blog yg tersenarai..maafin yah!!pas usai pertandingan sy updatekan i,allah...

http://raqaiq.wordpress.com/ - munawar's blog..boleh kan? =)

p/s:owh ya..tolong doakan usaha kami berhasil ya..menang no.1 dan juga berjaya memenangi hati pendengar

alfun syukran

Read On 2 comments

wedding of da year!!

2:02 PM
bismillah walhamdulillah..

a "Special day" to celebrate!!

in da WEDDING DAY!!

of

Qamarul Naim b.Mohd Faisal with Khairah bt.Abd Halim

pics copied from akh suhail

Coming Up Soon..
ok..disebabkan masih menantikan "pics"
dari teman2 jurukamera
so maybe lebih baik dikongsikan dahulu
sebuah hadiah istimewa
khas buat sahabat seperjuangan
ustaz qamarul naim dan ustaz sirojul afkar
demi mengharungi kehidupan baru
bersama insan yg tersayang
dan untuk semua sahabat2 yang telah pon mendirikan "beyt musleem"
tak lupe buat kak cyana n moose
dan juga ANGAH DAN KAK CHI
terilmalah
sebuah lagu:KEHIDUPAN BARU


kehidupan baru 2.wma -

Detik kehidupan yang mencipta sinar
Cahaya indah menyuluh terus memancar
Kebahagiaan menjelma membuat hati tertawa
Senyuman ini mengukir setiap jiwa


Jalani ikatan baru di cipta
sebuah keluarga haruslah di jaga
Menyahut sunah Nabi, iman di bina
Selamat di ucapkan semoga berbahagia

c/o
Selamat mengharungi kehidupan baru
Semoga berpanjangan kebahagiaan untukmu
Sinarilah hidupmu, dengan keimanan
Semoga keluarga bahgia berpanjangan


Hanya doa hadiah dapat ku utuskan
Kekuatan kasih dan sayang mesti dipautkan
Tiang di dirikan,agama mesti di utamakan
Semoga kehidupan baru berseri kebahagiaan

sajak

Teman...
kini kehidupanmu bersinar bahagia
ingatlah, dugaan hidup akan pasti menjelma
maka hadapilah ia dengan tenang bersama iman dan taqwa
selamat ku ucapkan utk dikau berdua
semoga engkau berbahagia selamanya...
ikhlas dr sahabat mu

lirik:ustaz ajie
lagu:me myself
gitarist:ubi

sori jika lagu ada lari beat skit sbb berlaku skit prob
mase "mixing" lagu.but akan difinalizekan nanti i.allah..
vocal pon ala kadar sbb last2 minit..anyway boleh komen sdr yah :)
Read On 12 comments

mY pLayLisT


whats up Palestin

whats up in Harakah

Followers

you are in..!

from zero to..