Find The Way..

aku dan mahu

1 word to express yourself :

tewas

resah

kosong

kelam

futur

sepi

hilang

sendiri

marah

benci

tenung

harap

pasrah

our feelings can only shown by IMAN itself ;

tewas dalam perasaan sendiri
membawa resah yang berpanjangan

kosong tanpa sokongan iman
mengheret
kelam dalam pandangan

futur
semangat amalmu
mengongkong
sepi dalam jiwamu

hilang dibalik arus nakhoda suci
hanya mengemudi bahtera usang
sendiri

kau marah kau benci
tapi selayak manakah kau lihat

tanpa kau tenung marah dan benci ALLAH pd mu


kembalilah mengharap dalam harapan
yang bersungguh


agar kau
pasrah dalam ikatan hati yang tulus
menyuluh

rasailah keajaiban iman dalam kesungguhan pasrah dan redha



Aku dalam sangkaan hamba-ku..moga menyahut kerinduan wahai tuhanku~


"kini ku berusia 2 thn genap di mesir"

how far did i go??
and how much did i get??

please Allah..lepaskan aku dari jahiliyyah hati ini

"wakafa almautu wa3idzhon"
cukuplah mati menjadi peringatan


kembalikan aku dalam fitrah untuk yg terbaik buat ummah,"bisik hati
12 comments:

saya mahu kamu


abg muawiz... biler nk gi air port lagi....???
hehehe...

semoga Allah terus memberi taufik dan hidayah pada kiter.....


thaaqib : mahukah aku pd mu? ;P

saif : hee..ade sape2 ikh nak balik lg??igt ana ni muke airport ka?hukhuk

iyaa saif..doa apa lg yg lebih afdhal jika kita tidak memohon utk terus thabat dan terus memohon utk menerima taufik dan hidayahNYA.syaakirin awi ;)


mntak maaf...nk tnye,futur 2 ap?


"rasailah keajaiban iman dalam kesungguhan pasrah dan redha"


hohoho....


atikah : futur itu kendur,lesu
dalam sebuah hadith mafhumnya..setiap amal ada kemuncaknya..dan setiap kemuncak ada kelesuannya..pendek kate utk nak mudah fhm mcm down slepas semangat yg berkobar2 jugak la..

i-sya :erkk..knp ngn ayat tuh?xbetul ek?huu


huhu. ayat tu cam gempak.


ku sayang kepadamu
thaaqhib sayang kamu
bilakah kita kan bertemu

~~ini adalah korus puisi. ulang2 sampai bosan

saya tak tiru ye! hehe.


skali baca pon da busan.hee

qib..bile mahu pulg..?
rasa kehilanganmu.huhu

rindu utk berkopngsi2 cite dan luahan perasan.ngee~


nak saya gantikan tempat kamu x? dalam wayfarers..

ahak..


kembalikan aku dalam fitrah untuk yg terbaik buat ummah

jauhkan aku cepat2 dr kefuturan


Gosh ! this is so true. I taught words cant explain this feeling. but it did masHaALLAH. May Allah guide us all. Thabbitna yaa Rabb.


mY pLayLisT


whats up Palestin

whats up in Harakah

Followers

you are in..!

Egypt Top Blogs

from zero to..