Find The Way..

antara reputasi dan realiti..

assalamu'alaikum...


oh allah..please let us be upon you.

we never have a second to betray you..

please bring back da truth of islam right on track

please dont make us suffer

suffer from a dictator...!!


sangat2 menyentak hati...rasa mau rebah je jiwa nih...mane taknye...dlm kekhusyukkan study 3 4 hari lepas 4 last exam paper...kami di sini dikejutkan dgn kenaikan minyak yg tidak ada signifikan tinggi nilainya sehingga mencecah 80sen utk minyak petrol dan RM1 utk diesel..



pelik bin ajaib, Malaysia sbg ngra pengeluar minyak boleh terhambat menaikkan minyak semahal itu dan harganya pasti akan terus meningkat lagi. Sepatutnya apb harga minyak dunia mahal, sudah tentu pendapatan negara juga sepatutnye bertambah..barula seimbang spy rakyat pula tidak hidup sakit dan melarat..



mungkin ana bukanlah orang yang sesuai membicarakan isu ini..tp ini adalah isu bersama dan menjadi keterbukaan utk menyuarakan isi hati yang begitu pelik memifikirkannya..




sudah menjadi kelaziman bg kerajaan meletakkan alasan yang semua maklum tidak langsung munasabahnya...apakah kita masih lg dlm bancian dlm kadar harga minyak yg terendah sedangkan beberapa negara spt venezuela(o.16 perliter) dan bbrpa ngra lain masih statik di bawah paras (USD1 perliter)



mengapa ingin dibandingkan takrif harga minyak dinegara(RM2.78) kita dgn negara jiran spt singapura dan thailand sedangkan mrk bukan negara pengeluar minyak...qiasnya JANGAN bandingkan antara epal dgn oren..harga pasti berbeza krn dr jenis yg berlainan..


sepatutnya kerajaan kena memikirkan bahawa rakyat jelata hari ini semakin tertekan dan terhimpit. Tidak habis dengan isu harga beras yang dulu berharga RM9.00 untuk 5 kilo kini meningkat sampai RM17.00.kemudian kadar 12%peningkatan utk harga elektrik..kini minyak pula??? Inilah negaraku sekarang di bawah pemerintahan BN.




bagaimanalah keadaannya ibubapa kita di sana dalam cuba sedaya upaya memikirkan utk membebaskan diri dr cengkaman kesempitan hidup sebegini...dgn masalah belanjawan utk kos tanggungan persekolahan anak2..makan minum mrk lg..sewa rumah..kereta..berbagai lg..bagaimana utk merasakan hidup yg senang sedangkan misi kerajaan sifar kadar kemiskinan sikit pon tak menampakkan hasilnya seolah2 bertukar menjadi misi sifar kesenangan!!hurm...tak sudah2 lagi ke nak nyusahkan hidup rakyat??inilah masanya kita memberi peluang kpd PAKATAN utk mendahului pemerintahan di negara kita...give a chance to change!!

bagaimana ye keadaan ibu n ayah skg??hmm

2 comments:

salamz.
mntak izin...tadi tumpang lalu pstu bila terbaca,,
rasa cm nk komen plak.
emm.stuju2..psl pakatn tu.
tp klu pakatan pgg kuasa, rasa tak mcm org cina yg akan printah ngara kite?
bukanke pkr major cina?? mcmmn klu jd mcm singapore??

urgh,,,risau gile nih!

dpt blog nta dr humaira al-hakim.
kwn skolah,smka kuala slngor.
syukran~~


nampaknyer cik..sy kureng stuju bila katerr bg PAKATAN pegang..
sedare kena la tngok,

1-kater pemimpin UMNO xbetul tp menagih simpati 31 MP BN,
2-benda2x yg tergopoh2x..
kesudahhannya....(sambung sendiri)
3-setakat nieh,PAS hanaya beberapa kursi parlimen..so,adakah negara br yg diberntuk asanya ISLAM?

minyak naik mungkin sebab bala ALLAH pada rakyat yg asyik2x nak wat maksiat2x,.....adesss

tp BN tetap xbleyy caya...
hidup pokcik kifly AHMAD,huhuhhu


mY pLayLisT


whats up Palestin

whats up in Harakah

Followers

you are in..!

Egypt Top Blogs

from zero to..