Find The Way..

mereka TERUS MERANCANG!!

salamun salam..
kenalilah watak "Walt Disney" kesukaan anda..
"mr.POOH atau winnie da pooh"

Sedang asyik dengan mencari info2 terbaru di internet..ini antara perkongsian yang nak saya kongsikan khusus buat penggemar kartun "walt disney"

Karektor kartun POOH atau Winnie The Pooh memang tidak asing lagi bagi kanak-kanak dan orang dewasa sekarang ini. Kartun ini sudah lama bertapak di kaca-kaca televisyen semenjak 15 tahun lalu melalui penerbit kartun terkenal Walt Disney Picture. Kemasyuran watak Pooh ini lebih dirasai apabila ramai pengeluar-pengeluar barangan mainan mengeluarkan patung-patung comel karektor Pooh.



Pada sedutan filem di atas menunjukkan Winnie sedang mempamerkan aksi-aksi pemujaan Syaitan dengan menyebut Satan! Satan! berulang-ulang kali. Winnie juga berdialog sendirian mengatakan dia harus meminta pertolongan dari Syaitan. Dalam video di atas, suara Winnie diperlahankan kelajuannya supaya perkataan yang disebut lebih jelas.

Kaitan Antara Pemujaan Syaitan dan Walt Disney ialah masyarakat Yahudi sejak dari zaman Nabi Ibrahim memang terkenal dengan pemujaan Syaitan dalam amal ibadat mereka. Upacara pemujaan dalam agama Yahudi didokong oleh fahaman Kabbalah. Amalan Kabbalah masih diamalkan oleh masyarakat Yahudi sekarang terutamanya pada hari Pesta Purim.

Kartun Winnie the Pooh mula diperkenalkan pada 1926 oleh A.A Milne dan E.H. Shepard manakala filem kartun ini diterbitkan pertama kalinya oleh Walt Disney Company. Pada 1950-an, Winnie The Pooh menduduki carta kartun paling popular di seluruh dunia. Pooh juga dianugerahkan Hollywood Walk of Fame pada 11 April 2006.

hurm.apa pandangan anda??

>1. some of those said :are you sure it is originally Pooh's voice over and bla bla...??without knowing A THING!!

2.Awiz said :i do agree it been edited by someone but beside that it is a fact of truth..and they are willing to do it more and more by manipulating all da media esp to da kids..well it's just not about how da voice overs match or not..but it is a sign dat da Jews are seriously taking over to rule da world..so got to watch out then~

>lets refer what Allah said-writen in da Holy Quran in sura al-baqorah ayah 120

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan merasa senang kepada kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah SWT tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.

Sebab-sebab turun ayat:
Diriwayatkan oleh At-Tsa’labi yang bersumber dari Ibnu Abbas:
Dikemukakan bahawa kaum Yahudi Madinah dan Nasrani Najran mengharap agar Nabi Muhammad bersolat menghadap ke arah kiblat mereka. Ketika Allah memalingkan kiblat itu ke arah Kaabah, mereka merasa keberatan. Lalu mereka berkomplot dan berusaha agar Rasulullah menyetujui arah kiblat yang sesuai dengan agama mereka. Maka turunlah ayat tersebut yang menegaskan bahawa orang-orang Yahudi dan orang-orang Nasrani tidak akan senang dengan Nabi Muhammad walaupun keinginan mereka dikabulkan.

Pengajaran:

1.Orang-orang Yahudi sememangnya tidak akan selesai daripada memusuhi umat Islam selagi umat Islam tidak mahu tunduk kepada ajaran dan mengikuti telunjuk mereka. Ini dibuktikan melalui kalimah “lan tardho” dalam ayat tersebut yang bermaksud : “Tidak akan redha selama-lamanya”. Maka ungkapan ini sewajarnya menjadi ingatan kepada umat Islam seluruh dunia.

2.Tidak ada perdamaian dan rasa tolak ansur di antara dan orang-orang Yahudi danNasrani kerana mereka ini sudah termaktub di dalam Al-Quran sebagai bangsa yang degil dan dikutuk oleh Allah swt.

3.Orang-orang Yahudi dan Nasrani saling bekerjasama apabila melibatkan tujuan untuk memusuhi dan menghancurkan umat Islam walaupun hakikatnya mereka ini berlainan agama dan fahaman.

Oleh itu ambillah iktibar daripada bukti-bukti dan peristiwa yang berlaku pada hari ini yang melibatkan ratusan ribu jiwa umat Islam terkorban angkara kezaliman mereka ini.

>SUNGGUH LICIK MEREKA ITU!!

pic di atas adalah dr golongan yahudi orthodoks

siapakah mereka??apakah mereka menjadi dalang??

nantikan informasi hangat yang sedang mengancam dunia kita

3 comments:

salam
waaaa..ye ke??
teruja...baru tahu..info baru nih..
nsib bek xtgk winnie sgt..
so, jazakallah..atas info2 menjelang exam..
xkan hilang smngt inspirasi tuh kn..hee..keep it up!

p/s : kartun 'Finding Nemo' xde pape kn..?? =O..


yup btul2..

dlm cite aladin pun ada gak dlm lagu die. tgk video klip lagu die ada satu babak dlm tu, langit btulis, good teenagers lets have sex. klu x silap . hu tgk kat youtube.


awiz...ni ada posting best. mugkin related..hehe

http://inilangkahku2.blogspot.com/2009/05/rahsia-1-mei.html


mY pLayLisT

"Allah = Way Out of Solution"

"Allah = Way Out of Solution"
this blog belongs to Mu'awwidz Al-ansori b. Dzulkefly,a student of Syariah islamiyah in AL-AZHAR UNIVERSITY of EGYPT. myself : finding da way of blessings trough da journey of "WAY FARER" my email : awiz.alan@yahoo.com

non-stop :


whats up Palestin

whats up in Harakah

Followers

you are in..!

Egypt Top Blogs

from zero to..